13 Mart 2012 Salı

VELİBAH

Gönderen:arife
Arkadaşıma gönderdiği tarifer için çok teşekkür ediyorum.Güzel tarifleri için TIKLAYIN

 



Sodalı böreğimin tarifini yazdığım kağıdı ararken gözüme Lezzet dergisinin küçük bir kitapçığında bu tarif ilişti.Resme baktım ve malzemelere,ani bir kararla pişirmeye karar verdim.
Resimdeki görüntü katmere benziyordu evet aynen yani yukarda gördüğünüz resimle aynı demek için 1000 +1000 daha şahit ister:)
Birden yanlış birşey yaptığımı düşündüm.Hayır.Yanlış değildi.Sanırım katmer gibi pişirmişler onu.Hani katmeri yağlayıp sonra gül gibi dolayıp tekrar açıyoruz ya evet aynen öyle.
Hafızamı yokladım velibah diye bir börek yok anılarımda.Yememişim de.
Sadece zayıf bir mini ses Çerkez böreği diye bir iki kelime fısıldıyor.Şekli aklımda yok.
Yağlı unlu ellerle nette de araştıramıyorum.Neyse..
Sonuçta ortaya çıkan böreklerime canım sıkılsa da -resimdeki gibi niye olmadı diye-afiyetle yedik.
İşlerim bittikten sonra araştırınca evet doğru yapmışım velibah böyle birşeymiş dedim.
Yıldızlı tarifler defterime giren güzel bir börek oldu.
Kalabalık pazar sofralarına çok yakışır.
Bu tarifler bir karış çapında ince yufka açılıp içine aynı harç konup pratik börek,gözleme bile yapabilirim.
Hamuru çok güzel oldu.
Pazar sabahları ya da herhangi bir sabah erkenden güne merhaba dediğiniz vakitlerde,mutfağın huzurunda kendinizi dinleyip ,biraz hamurla uğraşıp terapi yapacağınız saatlerde deneyin bu tarifi.
Mis gibi kokusu hane halkını yavaş yavaş yataklarından kaldırıp mutfağa sürükleyecektir.
Arasına ev peyniri koyup yemek ayrı bir saadet.
Bu tarifimi 73.Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine ev sahipliği yapan arkadaşım Gülcan'a gönderiyorum kolaylıklar diliyorum arkadaşıma.Harika bir etkinlik daha başlamış bu tarifimi çatlak kafeblog arkadaşıma da gönderiyorum.Kolay gelsin arkadaşım.

Velibah:
1,5 su bardağı ılık su
yarım paket yaşmaya (21g.) ya da 1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
3,5 su bardağı un
maya,şeker ve suyu karıştırın.10 dk.bekletin.un ve tuz ekleyip yoğurun.Elastiki pürüzsüz bir hamur olacak.Örtüp mayalayın.45 dk. kadar.
içi:
3 büyük patates (haşlanmış)
1 orta boy soğan
3 yemek kaşığı yağ
tuz,karabiber,pulbiber
tereyağı/sıvıyağ
soğanı yağda kavurun.Alıp haşlanmış ezilmiş/rendelenmiş patates,tuz ve baharat ile karıştırın.Hatta yoğurun.
Mayalanan hamuru 10-12 parçaya bölüp yuvarlayın.Elinizle üstlerine bastırın.İçten toplar yapıp üstlerine dizin.
Kenarlardan hamuru çekiştirerek patates içte kalacak şekilde bohça gibi büzün ağzını.Üstüne bastırın.
Un serpip oklava /merdane ile açın.İç dışarı taşmayacak kadar açın.
Tavayı ısıtın.Bir kaseye yağ koyun ya da dilerseniz tereyağı kasesi alın yanınıza.Ben sıvıyağ serpiştirdim önce tavaya sonra böreği koydum üstüne de az fırçayla yağ sürdüm.Yanmayan,sıcakta erimeyen silikon frçalar iyi oluyor.Ters düz ederek böreği pişirin.Yağ çok az serpilecek eser miktarda.Dilerseniz hiç serpmeyin sacda pişirir gibi pişirin sonra alınca tereyağı sürer üst üste koyarsınız.
Börekleri pişirip üstüste dizin.mutfak bezine sarın ya da poşete koyun sıcak dursunlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder