12 Mart 2012 Pazartesi

MERCİMEK KÖRTESİ

Gönderen:mini mutaktan

Katılımı için teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tarifleri için bloğunu TIKLAYIN

Mercimek köftesi bayanların günlerinin ve beş çaylarının vazgeçilmezlerinden biridir bence. Cumartesi günü REYHAN arkadaşımda görünce canım çekti dün dayanamayıp yaptım. Ben nane koymuyordum daha önce, arkadaşımın tarifinde vardı bende koydum yakışıyormuş teşekkürler. Tarif yakın yaklaşık REYHAN arkadaşımla aynı gibi Bazen kıvamını tutturamadığım olurdu fakat bu ölçüyle kıvamı gayet yerinde oldu.




Malzemeler:


1,5 su bardagi kırmızı mercimek


1,5 su bardağı ince bulgur


1 cay bardağı sıvı yağ


2 adet kuru soğan

1,5 yemek kaşığı biber salçası

1,5 yemek kaşığı domates salçası

1 demet taze sogan

Yarım demet maydanoz

1 limonun suyu



pulbiber

kimyon

nane

garnitur olarak marul




Hazırlanışı: Mercimeği yıkayıp 3 bardak kadar su ile pişmeye alalım mercimekler ezilip hafif suyunu çekene kadar kaynatalım. Mercimekler piştiğinde ocağı kapatıp yıkadığımız ince bulguru içine boşaltıp tencerenin kapağını kapatıp demlenmesini bekleyelim.


Bu arada bir tavada sıvı yağda kuru soğanı yemeklik doğrayıp , biraz tuz ilave edip pembeleşene dek kavuralım..


Salçaları ekleyip bir iki dakika kavuralım Büyükce bir karıştırma kabına demlenmiş mercimekli ince bulguru alalım.


Üzerine tavada hazırladığımız salçalı soğani ekleyip karıştıralım.


Limon suyunu, ve istediğimiz ölçüde baharatları ilave edelim.


Bu karışımı biraz yoğurup,

İnce doğradıgınız taze soğan ve maydanozu ekleyip biraz daha yoğuralım.

Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp köfte şekli verip servis edelim..arkadaşıma
Tarifimi çatlak kafe arkadaşıma gönderiyorum. Kolaygelsin

1 yorum:

  1. http://lutenitsa.blogspot.com/2012/03/bogurtlenli-cheesecake.html
    Bir tarifte benden kolay gelsin canım sevgilerimle;))

    YanıtlaSil