20 Mart 2012 Salı

PİŞİ

Gönderen:Hanife




Güzel tarifleri için arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN




Biz çocukken evimize misafir geleceği zaman veya çayın yanına hamur işi olsun dediğimiz zaman mayalı pişi yapardık...Fırından hazır hamuru alır çarçabuk hazırlardık pişilerimizi...Şimdiki gibi envai çeşit kekler,kurabiyeler yoktu....(Geçmiş günlerden bahsedince kendimi yaşlanmış hissettim:)))))
Pişi veya pötibör bisküviyle yapardık çay keyfimizi... Geçenlerde evde hamuru mayaladım çayın yanına pişileri yaptım...
Zaten malzemeleride fazla değil....
1 su bardağından biraz fazla ılıktan biraz sıcak su
2 tatlı kaşığı kuru maya
bir çimdik şeker
1 çimdik tuz
Ilık suyun içinde mayayı erittim yumuşak hamur yaptım mayalandıktan sonra hafif unlu zeminde merdaneyle açtım...Açarken fazla un kullanmamak gerekiyorki hamur yumuşak olsun...
Hamurun bir kısmını kurabiye kalıbıyla bir kısmınıda bıçakla kestip kızgın yağda kızarttım...
Pişilerimi Gelibolu ve çatlak kafe arkadaşlarıma gönderiyorum kolaylıklar diliyorum...
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder