27 Mart 2012 Salı

CANTIK




Bursanın meşhur pidesi.uzun zamandır denemek istiyordum ama et yemeyen biri olarak benim için böyle tarifleri yapmak biraz zor oluyor  tabiiki  çocuklar olunca yesinler diye mecburen yapıyorum eh bu arada kendimide unutmayıp kendim için de kaşarlısını yaptım

 Bu tarifi porselen demlik çay saati etkinliği için  gelibolu17 ye  ve yöresel lezzetler etkinliği için  safiye ile ye gönderiyorum


Malzemeler
1 çay  bardağı su
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 paket maya
 tuz
1çay kaşığı şeker
aldığı kadar un
üzeri için yumurta sarısı

İç malzemesi
250 gr. kıyma
1 büyük soğan
2 domates
3 sivri biber
karabiber
tuz
biraz pul biber

soğanı rendeleyin domateslerin kabuklarını soyup küçük küçük doğrayın biberleride küçük küçük doğrayın kıymayı ve baharatları ilave edip biraz su katıp yoğurun

yapılışı
 unun ortasını açıp malzemeleri ilave edip yumuşak bir hamur yoğurun
üzerine nemli bez koyup mayalandırın.Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparın yuvarlak olacak şekilde kenarlarını kalın bırakarak  ortasını inceltin   iç malzemesini ortasına bastırarak yayın isterseniz kenarlarına yumurta sarısı sürün 200 derecede pişirin

12 yorum:

  1. biz bursalıların vazgeçemediği bir yemektir ne güzel anlatmışsınız..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım,ne güzel bir şey bu böyle,afiyet olsun :) şimdi burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/cantk.html yayında güzel tarifin,teşekkürler sevgiler,gene beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. benimde etle aram olmadığı için genelede kıymalı etli yapmam bende ama çocuklar için yapılıyor işte canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sanırım kaşarlısı tam benlik olmuş :) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Bend eyapmıştım bu cantıktan gerçekten nefiss olyor..
    Ellerine sğalık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. bunu mutlaka yapıcam ama gelecek hafta tarifi şimdi yazayımda ...bana pastanelerde satılan kıymalı piiza diye satılan şeyi hatırlattı çok severim eline sağlık....vejateryan olmana üzüldüm....kızımda çok meyilli bakalım ne olacak..

    YanıtlaSil
  8. canım merhaba etkinliğin sonuna geldin . hadi sana son olarak bir tarif gönderiyorum. Alabilirsin

    YanıtlaSil
  9. valla canım çekti şimdi!!!!!!!!!!! of çok özlemişim

    YanıtlaSil
  10. Selamlar arkadaşım tarif için teşekkür en kısa zamanda alıcam ellerine saglık harika bir tarif tekrar beklerim katılmanı

    YanıtlaSil