13 Mart 2012 Salı

SODALI BÖREK

Gönderen:tombul tarifler

Güzel tarifler için çok teşekkürler . Arkadaşımın birbirinden güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN


Bir börek ki hem kolay yapımı olsun, hem de suböreği tadı versin. Olur mu demeyin. Sodalı böreği deneyin. Pişman olmıyacaksınız.
Ben kıymalısını tercih ettim. Ama farklı peynirlerin birleşmesiyle, pekala peynirli de pek leziz olur kanımca.
Ben bu tarifi Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği için Gelibolu Mideden Kalbe'ye ve Çay Kahve Bahane Etkinliği İçin Çatlak Kafe 'ye gönderiyorum. İkisine de kolaylıklar diliyorum.





Malzemeler: 5 adet yufka, 1 şişe soda, 2 yumurta (birinin sarısı üzerine),100 gram kıyma,1 orta boy soğan, 1 kabukları soyulmuş küp doğranmış domates, tuz. 2 kaşık oda sıcaklığında tereyağ, 3 kaşık yoğurt.

Yapılışı:

  1. Öncelikle orta boy tepsiyi yağlamakla işe başlıyoruz. Ben katı yağ tercih ediyorum. Sonra soğanı küçük küpler halinde doğrayıp az yağda biraz kavuruyoruz. Kıymaları ve domatesleri ekleyip biraz tuz ile hafif kavuruyoruz.Dikkat edin kıymalar fazla kurumasın. Soğuması için bir kenara bırakıyoruz.
  2. Tereyağını derince bir kaseye alıp üzerine yumurta kırıyoruz. Birinin sarısını üzerine sürmek için ayırıyoruz. Beyazını ekliyoruz. Yoğurdu da ekleyip biraz çırpıyoruz.
  3. Yağlanmış tepsinin en altına bir kat yufka koyuyoruz. Üzerini hazırladığımız tereyağlı yumurtalı karışımla yağlıyoruz, arasına kıymalı harçtan koyuyoruz. Bu işlemi son iki yufka kalana kadar devam ediyoruz.Dördüncü yufkayı yağladıktan sonra kıyma koymadan beşinci yufkayı koyuyoruz üzerine.
  4. En üst yufkanın kenarlarını düzeltiyoruz. Kareler halinde kesip üzerine sodayı eşit miktarda döküyoruz.
  5. 1 saat kadar dolapta dinlendirdikten sonra üzerine yumurtasını sürüp, önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında pişiriyoruz. Pişmesine yakın 150 ye indirip içini almasını sağlıyoruz.
Not: Böreğin çıtır olmasını istiyorsanız, piştikten sonra tersini çevirip biraz da o şekilde fırınlayabilirsiniz. Böylece alt kısmı da çıtırlıktan nasibini alacaktır ve bence daha da lezzetlenecektir. Tabi yine tercih sizin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder