11 Mart 2012 Pazar

MUFFİN

Gönderen: selin lezzet günlüğüm

katılımı için teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek  için TIKLAYIN  



Kek en sevdiğim lezzetlerin başında geliyor. Hem yapmayı hem de yemeyi çok seviyorum. Her seferinde de farklı şekillerde deniyorum. Bu kez içine ahududu marmelatı koyarak denedim. Bu tarifimi "Çay, Kahve Bahane Etkinliği"nin ev sahibine http://catlakkafe.blogspot.com/ gönderiyorum. Afiyet olsun..


Malzemeler: (14 adet)
2 yumurta
2 çay bardağı un (ajda bardak ile)
1 çaybardağı şeker
2/3 çay bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullanıyorum)
1 paket hamur kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya

Yapılışı:
Şeker ve yumurtaları birkaç dakika çırpıyoruz, ardından yağ, elenmiş un ve diğer malzemeleri katıp karıştırıyoruz. Ben muffin kalıplarının içine ayrıca kağıt da yerleştirdim. Kalıpların 2/3'sini dolduracak şekilde karışımımızı paylaştırıyoruz. Bu aşamada istediğimiz bir marmelattan 1 çay kaşığı kekimizin üzerine döküyouz. Marmelat koymadan da sade olarak hazırlayabildiğimiz gibi arzuya göre damla çikolata veya fındık, ceviz veya kuru meyve de ekleyebiliriz. Önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında 30-35 dakika pişiriyoruz. Afiyet olsun. :)

3 yorum:

  1. Merhabalar bol tarifli bir etkinlik olması dileğiyle. Blogda bir tarif seni bekliyor, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Selamlar etkinlik için kek yaptım alırmısın sevgiler

    YanıtlaSil
  3. slm canım.sitemde tarif var.alırsan sevinirim.sevgiler.

    YanıtlaSil