12 Mart 2012 Pazartesi

KEFİRLİ BROWNİ PASTA

Gönderen:mutfaktaki acemi
Katılımından dolayı çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için bloğunu TIKLAYIN




Tamamen doğaçlama olan bu nefis pasta/kek tarifimi, sevgili http://catlakkafe.blogspot.com/ un ev sahipliğini yaptığı "Çay, Kahve Bahane etkinliğine gönderiyor ve kolay gelsin diyorum.


Bu ölçülerle tam 16 adet kek çıktı.

Malzemeler:

Keki için:

4 yumurta

1,5 bardak şeker

1,5 türk kahvesi fincanı kefir

4-5 kaşık kakao

1 cup un 1 pkt kabartma tozu

½ çay kaşığı karbonat

1 pkt vanilya

Islatmak için:

Soğuk süt

Üzeri için:

1 pkt krem şanti

Krem şantiyi çırpmak için süt

Çikolata sosu (Ben kendim hazırladım)

Çikolata sosunu çırpmak için süt

Yapılışı:

Öncelikle fırın, 175 der. ye ayarlanır, ısınmaya bırakılır. Un, kakao, vanilya, kabartma tozu ve karbonat birlikte elenir. Yumurtalar şekerle birlikte, boza kıvamına gelene ve rengi iyice açılana kadar çırpılır. Kefir eklenerek çırpmaya devam edilir. Elenmiş olan kuru malzemeler ilave edilip tekrar çırpılır. Hamur, silikon muffin kalıplarına paylaştırılır ve kürdan testinden geçene kadar pişirilir (ilk 30 dk fırının kapağı açılmaz). Pişen kekler, 5 dk kadar, ilk sıcaklığının çıkması için bekletilir. Daha sonra üstleri kürdanla birkaç yerinden delinip, birer yemek kaşığı soğuk süt gezdirilir. İyice soğuduktan sonra ırpılmış krem şanti ve onun üzerine de çikolata sosu gezdirilir.

Çikolata sosunun tarifini daha önce şurada vermiştim.


Bu sefer sadece nişastayı 1 kaşık fazla kullandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder