19 Mart 2012 Pazartesi

PADİŞAH LOKUMU

Gönderen:harika mutfak 

Güzel tarifleri için arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN

 






Bu haftaya çok lezzetli bir tarifle başlamak istedim.
HEPİMİZE GÜZEL BİR HAFTA OLSUN İNŞALLAH...Tarif çay kahve etkinliği yapan arkadaşım çatlakkafeye gidiyor...


3 yumurta

3 çay bardağı şeker

4 çay bardağı un

1 çay bardağı ılık su

vanilya- kabartma tozu....

dr.oetker kaymak tadında
yeterince süt ve hindistan cevizi
muz


ölçü mini fırın tepsisi için



kek hamurunu hazırlayıp fırın kağıdı konmuş tepsiye döktüm ,170 derece fırında pişirdim.sürekli kontrol ettim ki çok kızarıp kurumasın...sonra rulo yaparken sorun yaşamak istemedim..zaten ince olduğu için çabucak pişiyor... kek pişerken dr oetker kaymak tadındayı hazırladım..keki uzun tarafından 5 e böldüm. oluşan uzun şeritleri ortadan tekrar böldüm..10 parça olacak....Bu parçaları ortadan ayırdım.Tıpkı pasta yaparken keki ikiye ayırdığım gibi. Her bir parçaya kaymak tadında sürüp bir parça muz dilimi koyup rulo şeklinde sardım .Bir kaseye süt , bir kaseye hindistan cevizi hazırladım . rulo sardığım keki süte batırıp çıkardım ,hemen arkasından hindistan cevizine buladım..hepsi bu kadar.Akşamdan yaparsanız çok daha güzel oluyor.



Küçük bir not....unun son ölçüsü yumurtanın küçüklük büyüklük durumuna göre değişiyor 3 çay bardağından sonra bi karıştırın sonra 4.çay bardağını koyun lütfen...








1 yorum: