19 Mart 2012 Pazartesi

PADİŞAH LOKUMU

Gönderen:harika mutfak 

Güzel tarifleri için arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN

 






Bu haftaya çok lezzetli bir tarifle başlamak istedim.
HEPİMİZE GÜZEL BİR HAFTA OLSUN İNŞALLAH...Tarif çay kahve etkinliği yapan arkadaşım çatlakkafeye gidiyor...


3 yumurta

3 çay bardağı şeker

4 çay bardağı un

1 çay bardağı ılık su

vanilya- kabartma tozu....

dr.oetker kaymak tadında
yeterince süt ve hindistan cevizi
muz


ölçü mini fırın tepsisi için



kek hamurunu hazırlayıp fırın kağıdı konmuş tepsiye döktüm ,170 derece fırında pişirdim.sürekli kontrol ettim ki çok kızarıp kurumasın...sonra rulo yaparken sorun yaşamak istemedim..zaten ince olduğu için çabucak pişiyor... kek pişerken dr oetker kaymak tadındayı hazırladım..keki uzun tarafından 5 e böldüm. oluşan uzun şeritleri ortadan tekrar böldüm..10 parça olacak....Bu parçaları ortadan ayırdım.Tıpkı pasta yaparken keki ikiye ayırdığım gibi. Her bir parçaya kaymak tadında sürüp bir parça muz dilimi koyup rulo şeklinde sardım .Bir kaseye süt , bir kaseye hindistan cevizi hazırladım . rulo sardığım keki süte batırıp çıkardım ,hemen arkasından hindistan cevizine buladım..hepsi bu kadar.Akşamdan yaparsanız çok daha güzel oluyor.



Küçük bir not....unun son ölçüsü yumurtanın küçüklük büyüklük durumuna göre değişiyor 3 çay bardağından sonra bi karıştırın sonra 4.çay bardağını koyun lütfen...








2 yorum:

  1. SUPER!!!!!
    COK GUZEL PADISAH LOKUMU

    MARI

    YanıtlaSil
  2. Merhaba arkadaşlar;
    Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
    kültürüne sahibiz Ülke olarak.
    Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
    duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
    çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
    Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
    arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
    yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
    elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
    değerli arkadaşlarımın sayesinde...

    "Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

    ben http://safiyeile.blogspot.com blogumda ev sahibeliği
    yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
    beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
    gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
    yöreye ait olduğunu yazıp,
    bana haber verirseniz
    tariflerinizi severek yayınlayacağım.
    Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
    fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

    safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

    Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
    katılabilirsiniz...
    Teşekkürler

    YanıtlaSil