12 Mart 2012 Pazartesi

EL AÇMASI BÖREK

Gönderen:arife

Katılımından dolayı çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tarifleri için burayı TIKLAYIN

Bugün o kadar çok yapacak işim vardı ki..Ne yazık ki kafamda kocaman bir balyoz taşıyormuşum gibi bir ağırlık hissettiğimden ve de biraz sebepsiz mutsuzluk ,işlerin hiçbirini yapmadım.
Mutfağa girip biraz kafa dağıtmaya karar verdim.Börek açayım dedim bugün en iyisi ,yufka açmayı da özlemişim zaten.İyi ki de açmışım.
Denenecek tariflerden birini beğenemeyince blogunu severek takip ettiğim medura'dan iki börek seçtim.El açması börek ve yine el açması kol böreği.Biri mayalı diğeri mayasız.Mayalı derken çörek gibi birşey canlanmasın gözünüzde.Aksine alabildiğince çıtır çıtır bir börek oldu.


Maya yoksa kol böreğini denerim dedim fakat kabartma tozlarının arasında bir tanecik saklanmış instant maya bulunca el açması böreği denedim.
Beyaz un 1-2 bardaklık kalmış o yüzden tam buğday unu kullandım.Yani tamamen zorunluluktan.Yoksa tarifi illa kırpıp kesip yazmaktan değil:) Açıkçası üşendim de gidip beyaz un almaya.Fena mı oldu? Yoo..Tam buğday unlu yufka diğerinden daha kolay açılıyor tecrübe etmiş oldum.Hem de tam buğday unu ile de çıtır çıtır börekler yapılabiliyormuş.Üstelik bu unla yapılan börekten bir iki dilim yediniz mi tamam hemen doyuruyor.
Yukarıdaki resme bakıp da ayyy içini çiğ bırakmış demeyin:) İçinde beyaz peynir olduğundan böyle görünmesi normal.-hiç de altta kalmam zeytinyağı ben:))- İsterseniz çok az daha kurutabilirsiniz fırında ama bu börek dilimlemeye bile gelmiyor o kadar çıtır yani koparıp yemek en iyisi.
Ben bu böreği de hamurunu da çok sevdim.Evde açtığım yufkalar çok kalın olursa diye korkardım.Korkularım yersizmiş.Çıtır çıtır oldu.Bu sefer zorunlu sebeplerden tam buğday unlu pişirdim bir dahaya ve hatta birçok sefer dahaya beyaz unla pişireceğim nasip olursa.
Şimdiye kadar yaptığım ve yediğim en çıtır ev böreği için teşekkürler medura...:)
Börek ve pirinçli pazı yemeğim pişerken kendi kutup yıldızını bul adlı kitaba göz atıyordum.Aklıma mutsuzluğumun sebebinin mutfaktan uzaklaşmak olduğu geldi.Evet mutfakta mutluydum.En kısa zamanda mutfağa camın dibine bir masa atmalı:)
Elimde 5 su bardağı tam buğday unu vardı onu kaba koydum malzemeleri ekledim ve aldığı kadar ılık su ile yoğurdum çünkü başka kullanacağım un yoktu sadece açmak için kullanabileceğim beyaz un vardı.Tarifte bunun tam tersi yapılıyor.Aldığı kadar un ile.Beyaz un ne kadar alır bilmiyorum.Beyaz unla yapınca altına not düşerim ya da başka bir konu olarak yazarım.Siz asıl tarifi takip edin yani aldığı kadar un ile.Aslında bilenler için bir farkı yok ama yine de not düşmek istedim gevezeliğim ondan:)
Pişman olmayacağınız harika bir tarif.
Bu tarifimi 73.Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine ev sahipliği yapan arkadaşım Gülcan'a gönderiyorum kolaylıklar diliyorum arkadaşıma.Harika bir etkinlik daha başlamış bu tarifimi çatlak kafeblog arkadaşıma da gönderiyorum.Kolay gelsin arkadaşım.

el açması börek:
kaynak:buzlu badem

  • 5 su bardağı tam buğday unu
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 silme çay kaşığı instant maya
  • aldığı kadar ılık su -200 ml.lik bardakla 1 + 1/4 su bardağı aldı.Ama oynama yapabilir kontrollü ekleyin.

içine peynir koydum.

hamuru yoğurun 30 dk bekletin.Bu sırada içini hazırlayın.Hamuru unlu sofrada rulo yapıp 9 parçaya bölün.Her parçayı elinizde pürüzsüz şekilde yuvarlayın.Altına ve üstüne un serperek açabildiğiniz kadar incecik açın.Arada un serpmeyi unutmayın.Üstüne kaşığın ucu ile yer yer sıvıyağ serpiştirin.Bir kenardan 2-3 parmak içe kıvırın.Düz kısma içi uzunca rulo şeklinde yayıp yufkayı rulo sarın.Yağlı tepsiye dolayarak ya da uzun uzun kol böreği şeklinde koyun.40 cm.lik bir yuvarlak tepsi ya da bir büyük dikdörtgen fırın tepsisine koyabilirsiniz.
Üstüne fırçayla yağ sürüp önceden ısıtılmış 200-220C fırında pişirin.altı üstü kızarınca tamam.
Fırından çıkan böreğe fırçayla su ya da sıvıyağ sürün üstüne mutfak bezi örtüp tepsi kapatın.20 dk.sonra yemeye hazır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder