23 Mart 2012 Cuma

SÜTLÜ TATLI

Gönderen:hanife
Ellerine sağlık canım.Güzel tarifler için çok teşekkürler .Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için  TIKLAYIN

Hayırlı cumalar arkadaşlar cumamız mübarek olsun....Uzun zaman önce sevgili Melihada görmüştüm tatlı tarifini deneyip yayınlamak şimdiye kısmet oldu..
Tarifi sevgili Melihadan kopyalayıp yayınlıyorum paylaşımından dolayı arkadaşıma teşekkür ediyorum..
Beyaz muhallebi için;
6 çay bardağı süt
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağından bir parmak eksik buğday nişastası
1 paket vanilya
Sarı muhallebi için;
6 çay bardağı su
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağından bir parmak eksik buğday nişastası
1 paket Tang şeftali
İki tencereyi ocağın üzerine koyuyoruz. Birine vanilya hariç beyaz muhallebi malzemelerini, diğerine de Tang şeftali hariç sarı muhallebi malzemelerini koyup ikisini de aynı anda karıştırarak pişiriyoruz. Aynı anda yapmanız kesinlikle önemli, yoksa ilk pişen diğeri pişene kadar soğur, iç içe geçmez.
Muhallebiler pişince altını kapatıp beyaza vanilya, sarıya da Tang ekliyoruz.
Dibi yuvarlak bir kaseye önce beyaz muhallebiyi, hemen arkasından da tam ortasına yavaş yavaş sarı muhallebiyi döküyoruz. Buzdolabında soğuttuktan sonra ters çevirerek servis yapıyoruz.
Muhallebilerin aynı kıvamda olması çok önemli çükü tangli olanın bayaz muhallebinin üzerine azar azar ve yavaşca dökerken en alt kısma,dibe kadar inmesi gerekiyor.Eğer tangli muhallebi dibe çökmüyorsa çay kaşığıyla yavaşça bayaz muhallebinin ortasına hafifçe batırıp tangli karışımın dibe inmesini sağlayabilirsiniz.
Tatlımı Gelibolu ve çatlak kafe arkadaşlarıma gönderiyorum kolaylıklar diliyorum...

3 yorum:

  1. görüntüsü çok değişik ve güzel... ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. Günaydın. tatalı cık güzel görünüyor ilk bakışta been haşlanmış yumurta sandım. Yapan arkadaşımın ellerine sağlık..tarifim var alabilirsin

    YanıtlaSil
  3. cok deyisik ama cok guzel goruntusu var eminim tadida guzeldir ellerinize saglik

    YanıtlaSil