20 Mart 2012 Salı

ÇATLAK KURABİYE

Gönderen:Mutfak dili


Güzel tarifleri için arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN 


ÇATLAK KURABIYE, TATİL, PİKNİK...



Bu seneki okul sezonunun son tatili dün bitti Texsas Austin`de..
Hay şu tatili çıkaranın... demek istiyorum, öğretmenlere haksızlık olur deye susuyorum..
Onlar seviyor da, veliler sevmiyor ki tatili.. Tatil demek- özellikle de dışarıya, kapı önüne çıkıp oyun oynanacak alanın olmadığı ve oyun arkadaşının bulunmadığı Amerika da yaşıyorsanız- yorgunluk demek, ah ne yapsam demek, uyku düzensizliği demek..
Bu defa da doğru dürüst tatil programı yapamadık..Eşimin Türkiye`de olması, evde misafir bulunması, sınavımın hafta içine denk gelmesi ve benim bu sınava deli gibi hazırlanmam yapacak bir çok planı erteledi..Aslında zaman bu zamandı, çünkü artık Austin`i sıcaklar basmaya başladı. Kışlıkları kaldırdım, yazlıklar ütlenmeye dizildi ( sanki daha önceden ütülenecekler azmış gibi).

Yine de az buz bir şeyler yaptık.. sabahları 11-12 kalktık ( çok kötü biliyorum), harika kahvaltılar yaptık, filime gittik, evde filim izledik, oğlumla basketbol oynadık, kızımla bisiklet sürdük, hafta sonu arkadaşların piknik davetine katıldık ve bu senenin son tatilini de böylece bitirdik..



Hafta sonu pikniği güzeldi ve Austine geldim geleli hiç değişmeyen mekandaydı piknik. Austin`e geleli daha 3 gün olmuştu çok bunalmıştı çocuklar evde, parka gidelim deye tutturdular.. Yol bilmiyoruz, iz bilmiyoruz ne yapacaktık?
Eşim arkadaşlarından birini arayıp ricada bulundu. Sağ olsun o da bizi kırmadı, gece de olsa bizi hava almak için parka götürdü.. Gecenin karanlığı, etrafın sessizligi, bizden başka kimsenin olmaması. üstelik parkın etrafında küçük ormanlık olması o parkı unutmamak için yetmişti..
Sonralar gündüz gözüyle görmüş, bir çok anılara imza atmış ve bu parkı sevmiştik.. Kenarında dupduru akan dere var.. Yazın çok sıcak olduğundan güzelliyi hissetmiyorsun ama şimdi güzeldi. Baharın gelişi hissediliyordu etraftan..


Pikniğin tadını en çok çocuklar çıkarır. Ah çocuk olmak var..
Suya girmek var, annenin tembihine bakmadan üstünü, ayakkabını kirletmek var.
Koşmak var, oynamak var..
Var oğlu var...


Pikniğin vazgeçilmezlerinden Futbol, Voleybol, Basketbol, olmadı yanar top...))
O kadar adamın küçük bir topun peşinden koşmalarına bir anlam veremesem de, futbolda taraf tutmayı çok seviyorum.. illa da tuttuğum takımın yenmesini isterim kim olursa olsun..
Galiba hanımlara piknikte de rahat yok.. Çocukları kolla, yedir, uyut, altını deyiş,
adamlar da topun peşine koşsun.. ooo ooo...

Yazarken düşündüm de haksızdım başta hiç de fena geçmemiş tatil.. Darısı diger tatillerin başına..
Gelelim kurabiyeye.. Bir çok sitede gördüm. nasılda ballandıra ballandıra anlatmışlar. Hele de Seyhan`cım.. favorim demiş..
Bu favori kurabiye akınına bende karışsam dedim.. "Elden kalan elli gün kalır" derler ya 50 gün geri kalmak istemedim..
Acilen tarifi Hayatımdaki D`ler sitesinden aldım yaptım.. Sonuç kızım için harika, benim için eh işte, misafirler için "koyu kurabiye tam Amerikalılar için" demek düştü..
Sizde ne dersiniz? Deneyin görün...
Tarifi Gelibolu 17 sitesindeki 73.HAFTA PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ne ve de Çatlak Kafe sitesindeki Çay Kahve Bahane etkinliğine gönderiyorum..



Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1.5 yemek kaşığı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu ( 1 paketin yarısı)
  • 25 gr kakao ( yaklaşık 1 bucuk yemek kaşığı tepeleme deyil)
  • 1,5 çay bardağı un
  • üzerine bulamak için pudra şeker


Hazırlanması:

  • Malzemeler sırayla söyle ki ; yumurta sekerle çırpılır.
  • Tereyağı eklenir
  • Süt ilave edilir
  • Vanilya, kakao, kabartma tozu ve un ilave edilerek macuna benzer hafif ele yapışan hamur elde edilir.
  • Hamuru dinlenmesi için buzdolabına koyulur.
  • Tepsiye yağlı kağıt serilir, derin bir kaseye pudra şekeri dökülür.
  • Hamuru buzdolabından alıp elde küçük kurabiye şekli verilir sonra da her tarafı derin kasedeki pudra şekerine batırılır ve tepsiye dizilir.
  • Ortasına işaret parmağıyla hafif bastırılır.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece 9-10 dakika pişirilir.( dakika önemli dikkat edin)

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder