21 Mart 2012 Çarşamba

PORTAKALLI,FINDIKLI KEK

Gönderen:Anne eli gibi

Güzel tarifi için arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık. Güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN



PORTAKALLI FINDIKLI KEK
Herkese musmutlu ,huzurlu bir gün diliyorum...
Sıradaki tarifim artık mevsiminin son günlerini yaşayan portakalla aylar önce tamamen doğaçlama olarak yaptığım kekim.Portakal henüz raflardan kalkmamışken mutlaka denemelisiniz derim.
Gecenin bu saatinde kendi adıma lafı pek te uzatmak istemiyorum,şuan saat gece 02.00 ve ben çok yorgunum,artık uyumak en büyük emelim diyorum ve tarifime geçiyorum:)

Bu arada unutmadan tarifimi p.d.ç.s etkinliği için arkadaşım gelibolu17 'ye ve çay kahve bahane etkinliği için sevgili çatlak kafe'ye gönderiyorum,kolay gelsin kızlar:)


PORTAKALLI ,FINDIKLI KEK

MALZEMELER

3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
1 adet portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
1 çimtik tuz
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilin
1 çay kaşığı tarçın
1 çay bardağı fındık kırığı
2,5 su bardağı elenmiş un

üzerini süslemek için:
portakal kabuğu rendesi

PORTAKALLI FINDIKLI KEK

HAZIRLANIŞI

Öncelikle yumurtaları ve şekeri köpürene kadar yaklaşık 4-5 dakika kadar iyice çırpalım.Ardından süt,sıvıyağ,portakal suyu ilave edip biraz daha çırpalım,sonra un,kabartma tozu,vanilin,tuz ve tarçını bir kaba eleyip,ekleyelim ve biraz daha karıştıralım,en son fındık ve portakal kabuğu rendesinide ekleyip son bir kez daha karıştıralım ve yağlanmış,unlanmış kek kalıbına dökelim.
PORTAKALLI FINDIKLI KEK


Kekimizi öneceden ısıttığımız-170-180 dereceli fırında kürdan testinden geçene kadar pişirelim.
Tabi her zamanki gibi ilk 25-30 dakika fırının kapağını açmıyoruz.piştikten sonra ilk sıcağı çıkınca üzerini portakal kabuğuyla süsleyip,dilimleyip servis edebiliriz..


PORTAKALLI FINDIKLI KEK

3 yorum:

  1. tarifim seni bekliyor canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ETKİNLİĞİNİZE TARİFLE KATILMK İSTİYORDUM AMA BİR TÜRLÜ KISMET OLMADI BENDE PASTALARIMLA KATILAYIMDA GEÇ KALMAYAYIM DEDİM :)İYİ YAPMIŞ MIYIM ;)
    http://lezzetcafe.blogspot.com/
    SEVGİLER.....

    YanıtlaSil
  3. bizde de portakallı kek var ama teyzem yatı kendim yapmadığım için etkinliğe göndermedim. Bir evime yerleşseydim neler yapacağım neler ;)ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil