14 Mart 2012 Çarşamba

ANA-KIZ DOĞUM GÜNÜ KUTLAMAMIZ

Gönderen:SUNADAN DENEMELER

Katılımı için çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN

ANA-KIZ DOĞUM GÜNÜ KUTLAMAMIZ





Merhaba arkadaşlar, mart ayına girdiğimizde bizim evde bir telaş başlar çünkü 3 mart annemin, 12 mart benim doğum günümüzdür :) Bu sene anneminkini biraz geç, benimkini biraz erken kutlayarak ana kız doğum günü pastamızı birlikte keselim dedik. Aslında daha çok annemin pastasını kendim yapmak istediğim için fikri ben attım ortaya iyi ki de atmışım oğlumla birlikte cumartesi günü anneannemize güzel bir pasta yapmış olduk.

Pastamızın kekini sabah erkenden yaptım akşam üzeri kremasını sürerek hazırlığımız tamamladık.Gerçeği söylemek gerekirse daha süslü bir pasta vardı aklımda ama sağolsun oğlum krema şırıngasıyla yapmaya çalıştığım süsleri kaşık vasıtasıyla bozdu :( bizde ortaya karışık bir pasta çıkardık anneannemizin önüne ama tadı gerçekten çok güzeldi ben incecik bir dilimle kaldım ama canım eşim nerdeyse tek başına bitirecekti annemden de tam not alınca yüzüm güldü :)) Şimdi geçeyim pastamızın tarifine...


MALZEMELER:
  • 4 Adet Yumurta
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
KREMA:
  • Dr. Oetker Kakaolu pasta kreması
  • Bitter çikolata (rendelenmiş)
KROKAN:
  • 1 su bardağı kadar fındık badem ve susam karışımı
  • 1 su bardağı kadar şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
KEKİN HAZIRLANIŞI:

Yumurtalarımızın aklarını ve beyazlarını ayrı kaplara alıyoruz yumurta aklarımızı krema kıvamına gelene dek mikserle çırpıyoruz sarılarının içine şekeri ve sıcak suyu ekleyip diğer tarafta onuda mikserle karıştırıyoruz. Unu, vanilyayı eleyip yumurta sarılarına ileve ediyoruz en son yumurta aklarını ekleyip tahta kaşıkla köpükleri fazla söndürmeden karıştırıp margarinle yağladığımız kek kalıbımıza döküyoruz kekimizi ,180 derecede yaklaşık 45 dk fırında pişiriyoruz malumunuz kürdanımız temiz çıktığında kek olmuş demektir.

Kekimizi fırına atınca sıra krokanlarımıza geliyor yapımı çok basit tüm malzememizi tencereye alıp şekerimizin erimesini sağlıyoruz daha sonra yağlı kağıdın üstüne döküp soğuyunca elimizle küçük parçalara ayırıyoruz.

Pasta kremasını anlatmama hiç gerek yok sanırım çünkü sağolsun Dr. Oetker bizim için hazırlamış bize sadece sütle çırpmak kalıyor :))) Ben pastamızı daha da kalorili hale getirmek için bitter çikolatayı rendeleyip hem ara kata hem pastanın üstüne serptim tadına tat kattı ama fazla gerek yoktu şimdi vicdan yapıyorum :((((

Ve bu pastamı çatlak kafe ye gönderiyorum

1 yorum: