13 Mart 2012 Salı

PEYNİRLİ-ISPANAKLI BÖREK

Gönderen:benim denizim
Katılımı için çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tarifleri için TIKLAYIN










Merhaba, bu gün sizlerle birşeyler paylaşayım dedim ama. Yazı yazmakta içimden gelmiyor.En iyisi hemen tarifmi yazayım ve kaçayım.. Böreği 2 tepsi yaptım. biri peynirli birininde bir tarafı peynirli bir tarafı ıspanaklı. Epey zaman oldu börekleri yapalı. bir türlü paylaşmak için sıra gelmedi....

Malzemeler:

3 Yufka

Peynir

Ispanak

Yumurta sarısı

Susam

Yapılışı:

1. yufka tezgahın üzerine serilir üzerine sıvı yağ ve sudan hazırlanmış sostan yufkanın her tarafına sürülür. Daha sonra 2. yufka serilir yine sos sürülür. Üzerine peynirli harçtan ortasına kare olarak yayılır. sadece üstteki 2. yufka kare olarak uç kısımları birbirine değecek şekilde kapatılır. 3. yufkada aynı şekilde diğer yufkaların üzerine serilir. Onada yağlı sostan sürülür. Üzerine peynirli harçtan koyulur. Bu yufkada yine aynı şekilde kapatılır. En alttaki yufkada aynı şekilde kapatılarak yağlanmış fırın tepsisine düzgün bir şekilde yerleştirilir. Üzerine yumurta sarısı ve susam sürülerek pişirilir.

Ispanaklı börekte aynı şekilde, ama kare olarak dökülen harcın yarısını peynirli yarısınıda ıspanaklı yaptım. Evdekilere isteğe göre servis yaptım.Yani artanları değerlendirmiş oldum.

73. Hafta P.D.Ç.S Etkinliğine ev sahipliği yapan Gülcan'a Çay kahve Bahane Etkinliğine ev sahipliği yapan Nuray'a gönderiyorum. Kolay gelsin arkadaşlar.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder