14 Mart 2012 Çarşamba

ÇİÇEK VEYA GÜL POĞAÇA

Gönderen:mutfak incisi
Katılımı için çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN


Çiçek veya Gül Poğaça




Çok lezzetli ve çok kolay iç malzemesi olarak karnabahar kavurması kullandım. Biz beğendik umarım sizlerde beğenirsiniz.. Denemek isteyenler için malzemeleri yazıyorum..

Malzemeler
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı toz şeker
Yarım paket yaş maya
tuz ve aldığı kadar un (kulak memesi yumuşaklığında oalacak)

İç malzemesi
1 adet küçük boy karnabahar (rondodan çekilmiş)
1 baş ortaboy soğan
1 adet domates
3-4 dal maydanoz
tuz ve 1 yemek kaşığı domataes salçası

Üzerine
1 adet yumurta sarısı
yarım çaybardağı süt
yarım çay bardağı sıvıyağ

Yapılışı

* Derin bir kabın içine ılıttığınız sütü, suyu ve toz şekeri alalım karıştırarak yaş mayayı içinde eritelim.
* Yumurtayı kıralım unuda yavaş yavaş eleyerek çatalla karıştıralım katı hale gelince elimizle yoğurma işlemine devam edebiliz.
* Elimizle yoğrmaya başlamadan tuzuda ilave edip iyice yoğuralım. Bir kenara mayalanması için dinlenmeye bırakalım üzerini örtelim kabarana kadar bekletelim (enaz 1-2 saat)
* İçini hazırlayalım. Karnabaharı yıkayalım rondodan geçirelim soğanı ve domatasi kavurup üzerine karnabaharı ilave edelim. Ben maydanoz ve tuzu yeterli gördüm isterseniz baharatlar ilave edebilirsiniz..Suyunu çeksin (çok fazla pişirmeye gerek yok)
* Hamurdan limon büyüklüğünde parçaları merdane yardımı ile yemek tabağı genişliğinde açalım. İç malzemesini koyalım gül böreği yapar gibi saralım daha önceden yağladığımız kelepçeli kalıba resimde görülgüğü gibi yerleştirelim.
* Üzerine 1 adet yumurta sarısı, yarım çaybardağı süt, yarım çay bardağı sıvıyağı karıştıralım fırça yardımı ile sürelim. Fırında 170 derecede 25-30 dakika pişirelim.
*Afiyet şifa olsun..

Bu tarifimi http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com'a Porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyorum..Kolaylıklar diliyorum..
Ayrıca http://catlakkafe.blogspot.com'a Çay kahve bahane etkinliği ev sahibesine gönderiyorum..Kolay gelsin arkadaşım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder