13 Mart 2012 Salı

ÇİKOLATALI KURABİYE

Gönderen:HANİFE
Güzel tariflerin için teşekkürler arkadaşım.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN



Selamlar arkadaşlar bu kurabiye hamurunu çok seviyorum değişik şekillerde kullanabiliyorum...
Geçenlerde Mutfak hatıralarında bu kurabiye şeklini gördüm görüntü olarak pek beğendim bende kendi kurabiye hamurumla denemek istedim...
Yarım paket margarin
Yarım su bardağı kadar sıvıyağ
3 yemek kaşığı pudra şekeri(çikolata kullanmayacaksınız kurabiyeleri tatlı seviyorsanız tepeleme 4 kaşık kullanın)
bir çimdik kabartma tozu
1 yumurta
1 yemek kaşığı nişasta
un
Margarin,şeker ve sıvıyağı karıştırdım....Yumurta,nişasta,kabartma tozu ve aldığı kadar unla kulak memesi kıvamında hamur yaptım...Hamuru kısa bir süre dolapta dinlendirdim hamuru hafif unlu zeminde açtım.İster su bardağıyla ister büyükçe kurabiye kalıbıyla ben ikisinide kullandım hamuru kestim...Daha sonra kola şisesi kapağıyla (evde şurup şişesinin kapağı vardı çok güzel yıkadıktan sonra ben onu kullandım) ortalarını aldım.(Işıktan dolayı fotoğrafın rengi biraz farklı oldu)Isıtılmış fırında pişirdim kurabiyeler soğuyunca eritilmiş çikolatayla süsledim...Ben biraz aceleci olduğum için çikolata donmadan fotoğrafları çektim o yüzden pek güzel çıkmadı:))))
Arkadaşlar fotoğraf makinem geldi sevgili Haleye tekrar teşekkür ediyorum.....
Kurabiyelerimi Gelibolu ve çatlak kafe arkadaşlarıma gönderiyorum kolaylıklar diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder