18 Mart 2012 Pazar

LENORTRE MACARON TARIFI

Gönderen: EDA

Katılımı için arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel bloğunu görmek için TIKLAYIN

Biliyorum, bu blog yemek tarifleri ile alakasi olmayan bir blog ,fakat gelibolu 17 ,Gulcan arkadasima destek olmak için, ve kendisine soz verdigimi için, bir istisna yapmaya karar verdim. Onun için sizlere, bugun, kahve keyiflerinizin yaninda ikram edebiliceginiz bir tarifi sunmak istedim. Umarim sizlerde begenirsiniz.





« LENOTRE » MACARON TARIFI





MALZEMELER


3 Yumurta akı


120 gram badem unu ( ben fındık kulandım)


250 gram pudra şekeri


2 kaşık toz şeker


3 kaşık kakao (30ğ)


Bir cimcik tuz


Arzuya gore gida boyasi





KREMASI


150 gram bitter çikolata


120 gram krema (sivi)


3 kaşık tereyağ





YAPILIŞI


Yumurtalar dolaptan çıkartılıp oda sıcaklığına gelene kadar bekletilir.


Önce kremasını hazırlamak gerekiyor, krema ateşe konulup kaynama noktasına gelince ateşten alınıp küçük doğradığımız çikolatalar ilave edilerek karıştırılıp iyice erimesi sağlanır, biraz soğuyunca tereyağ ilave edilir, mixerde çirpilir pürüzsüz bir krema elde edilir buzdolabinda bekler.(ilerde aralarinda kullanicaz)


BU KREMA YERINE HAMURU ICIN KULLANDIGINIZ GIDA BOYASINA GORE RECEL DE KULANABILIRSINIZ (MISAL : KIRMIZI GIDA BOYASINA CILEK RECELI SUREBILIRSINIZ)


Makaronlarin yapilisi :


Badem unu, pudra şekeri ve kakao birlikte rondada iyice un haline getirilip elekten veya tel süzgeçten geçirilir.


Yumurtalar mikserle iyice çırpılır kati olmasi gerekiyor)


2 kaşık şeker azar azar ilave edilir, 2 dakika kadar çırpılır hazırladığımız, kuru malzemeleri (kakao yerine farkli gida boyalari kullanabilirsiniz)elekten gecirdikten sonra, yarısı ilave edilir, karıştırılır diğer yarısıda ilave edilerek iyice karışması sağlanır (önce yumurta beyazini ezmeden yavas yavas , sonra hafifce uzerine basarak iyce karistirilir)


krema torbasına kaşıkla doldurularak yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye 2 şer santim ara ile 3 ,4 santim büyüklüğünde sıkılır,


tepsi masaya vurdurularak oluşan tepeciklerin düzelmesi sağlanır(bu asama cok onemli makaronlarin biraz dagilip duzlesmesi acisindan), düzelmezse elimizle hafifçe üzerlerine bastırarak düzeltilir ve 20 dakika bekletilir( üstlerinin kabuk tutması gerekiyor) ,bu sureden sonra,175 derecedeki fırında 10 veya 12 dakika pişirilir. Soğumasi beklenir (kolayca kaldirmak için )Soğuyunca hazırladığımız kremadan 1 tatlı kaşığı (daha dogrusu,cömertce) aralarına konularak yapıştırılır buz dolabında bir gece bekletilip ertesi gün servise hazır hale gelir .








                  

1 yorum:

  1. çok güzel bir site ben de etkinliklerinize katılmak isterim. Sizi izlemeye aldım, takipçinizim. En yakın zamanda tarifimi göndereceğim. Kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil