12 Mart 2012 Pazartesi

KALB KURABİYE

Gönderen:annebal
Katılımın için çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tarifleri için buraya TIKLAYIN

blogum yokken kurabiye yapmazdım cunku sevmezdim..... kuru ve yavan gelirlerdi...şimdi bayılıyorum tatlısına tuzlusuna kremalısına senelerce niye yemedim bilemem ........yapmamda ve denememde blogun etkisi olabilir sanki...... blog olunca degısık lezzetler yapmak zorunda hissettim sanki.....iyikide hissetmişim......şu yalan dünyada tadılmamış lezzetler kalmasın demi=)))

bu güzel tarif el lezzeti bol olan komşum aynur hanımdan ben sadece tadına baktım ve fotoğrafladım......ve muhakkak yapılacaklar listesine ekledim...sizde yapıp tatmak isterseniz buyrun tarif....
malzemeler
1 paket oda sıcaklığında sana hamurişi
2 yumurta sarısı
1 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ

3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
5,5 su bardağı un

süslemek için hindistan cevizi
kreması

3,5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
3,5 yemek kaşığı tozşeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağı

yapılışı
margarini iyice ezin yumurtayı yoğurdu sıvı yağı şekeri katıp karıştırın unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin kulak memesi kıvamında bir hamur olcak hamuru 4 parçaya bölün merdane yardımıyla açın (2 cm kalınlığında) ve kalıbla çekil verin 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin
kremanın yapılışı
yağ hariç tüm malzemeleri karıştırarak pişirin kaynayınca ateşten alıp yağı ilave edin mikserle iyice çırpın
kurabiyeler soğuyunca 1 tanesine kremayı sürün 2.yle kapatın birleşen kurabiyelerin ucuna krema sürün hindistan cevizine bulayın (çekilmiş ceviz badem fındık evde ne varsa )servise hazır ....

afiyet bal şeker olsun
bu hafta etkinlikler bereketli iki etkinliğede tarifi yolluyorum

http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ için sevgili gülcan a


http://catlakkafe.blogspot.com/ ve sevgili nuraya kolaylıklar diliyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder