12 Mart 2012 Pazartesi

ÇİKOLATA SOSLU KEK

Gönderen:HANİFE
Katılımı için çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için bloğunu TIKLAYIN

 


Hayırlı,mutlu,çok güzel bir hafta dilerim hepimize..Sizin içinde böylemidir arkadaşlar pztsi günleri benim için çok yorucudur...
Hafta sonunda ev bayağı bir dağılır,pztsi evi topla sil süpür oldukça yorulurum hani diyom yapacak biri olsa ben yalnızca mutfakta zaman geçirsem ne iyi olur:))))))
Neyse hayal kurmayım gerçeklere döneyim...
İki hafta kadar önce yapmıştım kekimi yayınlamak bu haftaya kısmetmiş...
Malzemelerimize bir bakalım...
3 yumurta

1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı kadar un
1 yemek kaşığı tepeleme nişasta

1 su bardağından biraz az dövülmüş ceviz
1 avuç damla çikolata
Çikolata sosu:
1su bardağı su veya süt
1 kahve fincanı toz şeker
1 tatlı kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı kakao
3-4 parça çikolata
1 kaşık margarin
Önce çikolata sosumuzu yapalım...
Margarin ve çikolata hariç malzemeler karıştırılarak pişirilir,ateşten almaya yakın margarin ve küçük parçalara bölünmüş çikolata eklenir ateşten alınır eriyene kadar karıştırılır.Soğuyana kadar arada bir karıştırılırki kabuk tutmasın
Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek çok iyi çırptım.Süt ve sıvıyağı ilave edip mikseri iki-üç saniye çalıştırıp,daha sonra un,kakao ve kabartma tozunu ilave ettim,un karışana kadar çok az mikserin en düşük kısmında çalıştırdım.
Kek kalıbını sıvıyağla yağladım hamuru kalıba başalttım...Hamurun yarısına çikolata diğer yarısınıda ceviz ekledim kürdanla hafif hafif karıştırdım ısıtılmış fırında pişirdim...
Kek pişip soğuduktan sonra ters çevirdim kalıptan çıkardım çikolata sosunu üzerine gezdirdim...
Kekimi Gelibolu ve çatlak kafe arkadaşlarıma gönderiyorum boool katılımlı etkinlik olsun diyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder