13 Mart 2012 Salı

TÜRK LOKUMU

Gönderen:melisa
Katılımın için çok teşekkürler.Arkadaşımın güzel tarifleri için TIKLAYIN


bu çok sevdiğim ,şık kolay,leziz,harika,muhteşemmm,hafif bir tatlı

türk lokumu

arşivimde vardı ama tekrar yapıp sevgili gelibolu17 arkadaşıma gönderiyorum

birde nuraya gönderiyorum

malzemeler


3su bardağı süt


3su bardağı su


1,5 su bardağı un


1,5su bardağı şeker


5yemek kaşığı kakao


(süt miktarı istenirse2bardak süt-4bardak su olarakta eklenebilir)


arasına: şanti


tabanı için: bolca hindistan cevizi
arası için ceviz,fındık,fıstık,damla çikolata,meyve parçaları





hazırlanışı


muhallebi malzemesini bir tencerede karıştırıp ocakta kaynamaya alıyoruz


karıştıra karıştıra muhallebimizi kaynatıyoruz


muhallebiyi dökeceğimiz tepsinin tabanını hindistan cevizi ile kaplıyoruz


muhallebiyi yavaş yavaş heryerine döküp kaşıkla düzeltiyoruz


dolaba alıp soğumaya bırakıyoruz


soğuyan muhallebinin üzerine şantiyi hazırlayıp yayıyoruz


üzerine istenilen malzeme eklenip tekrar dolaba gönderiyoruz


servisten hemen önce resimdeki gibi enine şeritler çıkarıp bıcakla yavaşça rulo sarıyoruz
* ben çay tepsisine dökmüştüm kalın olacağı düşüncesiyle bir kısmını başka yere döktüm
kalın olursa rulo yaparken rulomuz çatlayacaktır
birdahaki sefere mini fırın tepsisine almayı düşünüyorum sanırım o tepsinin büyüklüğü ideal olacaktır*

afiyetler olsun


sağlıcakla kalın













 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder