13 Mart 2012 Salı

PEKMEZLİ TAHİNLİ KEK

Gönderen:bülbülün yeri
katılımı için çok teşekkür ediyorum .Arkadaşımın güzel tariflerini görmek için TIKLAYIN

Günlerdir blogumu güncelleyemedim. Annemin rahatsızlığı nedeniyle hastanelerdeydim. Belinden iğne olması gerekiyordu. Fakat sistem değişmiş, aletlerle yeni bir uygulama yapıldı. Hastanede yatması gerekti. Neyse ayrıntılarla sizleri boğmayım. Sonuçta yapılanlar inşAllah başarılı olmuştur. Çektiği acılara değmiştir diyeyim. Oraları görünce bir kere daha anladım ki sağlıktan daha büyük zenginlik yok. Şükürler olsun.
Tarifini sevgili Oktay usta dan aldığım pekmezli tahinli keki, "73.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "ne ev sahipliği yapan sevgili Gelibolu17 ye ve Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane etkinliğine" ev sahipliği yapan sevgili çatlakkafe ye gönderiyorum.
Arkadaşlarıma kolaylıklar dilerim.
Malzemeler
3 adet yumurta
1 su bardağı pekmez
1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı fındık yağı
50 gr. Yumuşak margarin
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilya
2 yemek kaşığı tam buğday un( ben koymadım)
2 su bardağı un
1 su bardağı ceviz
Bir tutam sevgi
Üzerine
Pudra şekeri
Yapılışı
Yumurtaları iyice çırpın.
Sıvıyağı, margarini ekleyin ve çırpın.
Pekmezi, tahini, vanilyayı ekleyin , çırpın.
Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin. Çırpın.
Yağlanmış un ya da şeker serpilmiş kek kalıbına boşaltın.
Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Kürdanı ortasına batırın temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
Üzerine pudra şekeri serpin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Etkinlik için kurabiye yaptım alırmısın sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. kolay gelsin ve etkinliğin hayırlı bol katılımlı olsun öncelikle. ve bende bir tarifin var canım alırsan sevinirim. sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil